0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
بررسی جامع تفاوت های PS5 اسلیم و PS5 اصلی | ظاهری و فنی

با توجه به عرضه شدن نسخه جدیدی از نسل نهم کنسول های بازی توسط شرکت سونی / Sony، یعنی پی اس فایو اسلیم / PS5 Slim، عده زیادی از افراد به بررسی ویژگی های PS5 اسلیم و مقایسه مشخصات فنی و ظاهری PS5 اسلیم و PS5 اصلی می پردازند؛ توصیه می کنیم قبل از خواندن این مقاله، مقاله ی ما درمورد تفاوت های PS5 استاندارد و PS5 دیجیتال را بررسی کنید.

ممکن است به تازگی قصد خرید PS5 را گرفته باشید و یا قصد تعویض کنسول خود را داشته باشید؛ در هر صورت در حال حاضر با عرضه شدن پی اس فایو اسلیم به صورت جهانی، دست شما برای خرید کنسول بازی، باز تر است.

تفاوت های ظاهری:

بزرگ ترین تفاوتی که دو نسخه اصلی و اسلیم PS5 دارند، در مشخصات ظاهری است. به طوری که همانطور که انتظار می رفت سونی به رفع نقاط ضعف کنسول بازی جدید خود یعنی پی اس فایو پرداخته است. طبق گفته سونی، یکی از نقطه ضعف های این کنسول که همان حجم زیادش بود، در نسخه اسلیم به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است؛ به طوری که حجم کنسول حدود سی درصد و جرم کنسول نیز حدود 18 درصد کاهش داشته است. این باعث می شود که پی اس فایو اسلیم در فضا های کوچک تر، بهینه تر بوده و بسیار راحت تر قابل حمل باشد.

تفاوت های فنی:

همان طور که اشاره کردیم، سونی، در پی اس فایو اسلیم به رفع نقاط ضعف PS5 اصلی پرداخته است؛ یکی دیگر از نقاط ضعف پی اس فایو اصلی، همان فضای ذخیره سازی اندک آن به میزان 825 گیگابایت بود؛ که اکثر کاربران برای رفع این مشکل به فضای SSD روی آورده بودند؛ در نسخه اسلیم با اضافه شدن حدودا 200 گیگابایت بیشتر، این فضای ذخیره سازی به 1 ترابایت افزایش یافته که به کاربر توانایی نصب چند بازی بیشتر را می دهد. البته از نظر قطعات به کار رفته در محصول، هیچ کاهش و یا افزایش کیفیتی شاهد نیستیم و از نظر عملکردی نیز پی اس فایو اسلیم به همان میزان پی اس فایو اصلی قدرتمند است.

به مانند پی اس فایو اصلی، پی اس فایو اسلیم نیز در دو نسخه دیجیتال / Digital و استاندارد / Standard به بازار عرضه می شود؛ نسخه استاندارد به همراه دیسک درایو، و نسخه دیجیتال فاقد دیسک درایو هستند و شما در صورت تمایل باید آن را جداگانه برای کنسول PS5 اسلیم دیجیتال خود تهیه کنید.

در آخر به این نکته اشاره می کنیم که خرید PS5 Slim و یا خرید پی اس فایو اصلی، با توجه به تفاوت های ذکر شده و اختلاف قیمت پی اس فایو اسلیم و پی اس فایو اصلی، کاملا به شما بستگی دارد ولی اگر مشکل محدودیت فضایی یا کمبود فضا دارید، پی اس فایو اسلیم گزینه ی بهتری برای شما می باشد.