0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تفاوت های PS5 استاندارد و دیجیتال

کنسول بازی پی اس فایو (PS5) یا پلی استیشن فایو (Playstation 5)، جدیدترین نسل کنسول بازی موجود حال حاضر جهان، و پرچم دار شرکت سونی (Sony) در این حوزه می باشد. ps5 در نوامبر 2020 به صورت جهانی، در دو نسخه ps5 استاندارد و ps5 دیجیتال به بازار عرضه شد. این دو نسخه دارای تفاوت های قابل توجه، و به ویژه تفاوت چشمگیر در قیمت بودند که در این مقاله به تحلیل تفاوت های پی اس فایو دیجیتال و پی اس فایو استاندارد می پردازیم که صد در صد به تمامی کسانی که قصد خرید ps5 را دارند کمک شایانی خواهد کرد.

اما این تفاوت قیمت ps5 دیجیتال و ps5 استاندارد چقدر است؟

بهتر است همان اول، فارغ از تفاوت های فنی دو نسخه کنسول ps5، با مهم ترین تفاوت آن ها یعنی با تفاوت قیمت بین ps5 استاندارد و ps5 شروع کنیم و در ادامه به تفاوت های فنی این دو کالا بپردازیم. به طور کلی، قیمت کنسول بازی ps5 استاندارد در آمریکا 499.99 دلار آمریکا و کنسول بازی ps5 دیجیتال با تفاوت چشمگیر صد دلاری با قیمت 399.99 دلار آمریکا به فروش می رسند. این تفاوت قیمت بین دو نسخه پی اس فایو در کشور ما نیز کاملا مشهود است و این دو محصول اختلاف قیمت یک تا دو میلیونی هستند. البته این قیمت برای کنسول و یک کنترلر است و شما می توانید به طور جداگانه اقدام به خرید کنترلر پی اس فایو کنید.

تفاوت های فنی ps5 استاندارد و ps5 دیجیتال

به طور کلی تفاوت اصلی دو نسخه استاندارد و دیجیتال، وجود درایو نوری Bluray 4K UHD در نسخه استاندارد است که به همین واسطه باعث ایجاد تغییراتی بین دو نسخه استاندارد و دیجیتال شده است. اولین تفاوت حاصل از نبود درایو نوری در نسخه دیجیتال، همان تفاوت ظاهری و به طور واضح تر وزن و حجم کمتر نسخه دیجیتال پلی استیشن، نسبت به نسخه استاندارد است. تفاوت بعدی قابلیت اجرا بازی ها و تصاویر با کیفیت 4K است که در نسخه استاندارد این امکان را برای کاربر فراهم کرده است. تفاوت بزرگ دیگر بین این دو نسخه کنسول بازی پلی استیشن 5، پشتیبانی نسخه استاندارد از نسخه فیزیکی یا همان دیسک بازی ها است. کاربر در نسخه دیجیتال تنها می تواند بازی ها را به صورت آنلاین خریداری کرده و دانلود کند؛ اما در نسخه استاندارد شما می توانید هم بازی ها را به صورت فیزیکی، و هم به صورت آنلاین خریداری و استفاده کنید. طبیعتا کاربرانی که به خرید نسخه دیسکی بازی های پلی استیشن 5 و به داشتن یک کلکسیون از نسخه فیزیکی بازی ها باید به سراغ خرید نسخه استاندارد پی اس فایو بروند. هر دو نسخه ps5 دارای مزایا و معایب خاص خود هستند؛ شما با انتخاب نسخه استاندارد، طبیعتا هزینه ی بیشتری برای دریافت نسخه فیزیکی بازی ها و یک هزینه بیشتر نیز هنگام خرید کنسول می پردازید. با خرید پی اس فایو دیجیتال نیز شما با وجود پرداخت هزینه کمتر برای بازی ها، باید بازی ها را پس از خرید، دانلود کنید. و ممکن است سرعت و وضعیت اینترنت برای شما مشکل ساز باشد.