0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
صفر تا صد تفاوت های پارت نامبر گوشی آیفون | روش تشخیص

اگر قصد خرید گوشی آیفون را داشته باشید؛ صد درصد درمورد پارت نامبر های مختلف گوشی آیفون شنیده اید. حتی گاها می توان اختلاف قیمت آشکاری را میان پرات نامبر های مختلف یک گوشی آیفون ملاحظه کرد؛ اما این تفاوت قیمت ها به دلیل چیست؟ در این مقاله به بررسی انواع پارت نامبر های گوشی آیفون و تفاوت های آن ها می پردازیم.

 

 

پارت نامبر چیست؟

پارت نامبر، درواقع کدی است که تمامی وسایل الکترونیکی به آن مجهز هستند. به کمک کد پارت نامبر می توان اطلاعاتی نظیر شرکت سازنده و تاریخ ساخت و یا حتی کشوری که قرار است کالا در آن به فروش برسد را به اطلاع کاربر می رساند. علاوه بر این، تعمیرکاران می توانند به وسیله پارت نامبر دستگاه، آپدیت های نرم افزاری یا نقوص های سخت افزاری را متوجه و در صورت بروز مشکل آن را رفع کنند. در کشور هایی که در آن ها اپل استور به صورت رسمی فعالیت می کند؛ مسئله پارت نامبر آن چنان حائز اهمیت نیست اما هگام خرید گوشی آیفون در کشور هایی که تحریم هستند، بهتر است که ازپارت نامبر دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. زیرا می تواند امری تاثیر گذار در قیمت گوشی آیفون باشد.

 

 

تفاوت پارت نامبر های مختلف چیست؟

همانطور که اشاره کردیم؛ تفاوت هایی میان پارت نامبر های مختلف گوشی های آیفون دیده می شود اما این تفاوت ها به دلیل محدودیت وجود پارت نامبر های مختلف در کشورمان به احتمال بالا مشکلی در خرید شما ایجاد نکند. قبل از هرچیز به این نکته اشاره کنیم که پارت نامبر های مختلف، هیچ تاثیری در مشخصات فنی و  دریافتی شما ندارد. برای مثال شما با خرید گوشی آیفون 13 با پارت نامبر سنگاپور، قطعات بهتری نسبت به پارت نامبر های دیگر دریافت نخواهید کرد. در مسئله پارت نامبر، اپل یا هر شرکت دیگری متناسب با قوانین و شرایط کشور مقصد که دریافت کننده کالا است برخی بهینه سازی هایی را انجام می دهد. به عنوان مثال نوع شارژر دریافتی شما (دو شاخه یا سه شاخه بودن و ...) با نوع پریز های در کشور مقصد هم خوانی دارد. علاوه بر این، اپل در جعبه گوشی های آیفون، علاوه بر دفترچه راهنما به زبان انگلیسی، یک دفترچه به زبان کشور مقصد نیز قرار داده است. شما می توانید کد پارت نامبر گوشی آیفون خود را به راحتی از پشت جعبه گوشی آیفون و یا داخل تنظیمات گوشی آیفون ملاحظه کنید.

 

 

چگونه پارت نامبر گوشی را تشخیص دهیم؟

اگر به جعبه گوشی آیفون خود دسترسی ندارید؛ میتوانید به راحتی وارد ستینگ گوشی خود شده و با طی کردن مراحل زیر، پارت نامبر گوشی آیفون خود را بررسی کنید.

  • وارد بخش General شده و بخش About را باز کنید.
  • در صفحه باز شده، Model Number را پیدا کرده و کد مربوطه را بررسی کنید.
  • این کد که از عدد و حروف تشکیل شده برای مثال در کد MXX12LL/A، در واقع LL همان پارت نامبر گوشی شما است.

از مهم ترین و رایج ترین پارت نامبر ها در کشورمان می توانیم به سنگاپور آمریکا چین ژاپن هنگ کنگ و امارات اشاره کنیم.

 

سایر تفاوت های پارت نامبر آیفون

  • پارت نامبر آمریکا

1) گوشی های تحت لیبل LLA یا پارت نامبر آمریکا تنها به آنتن 5G MMWave مجهز هستند. البته امکان استفاده از این تکنولوژی همچنان در کشور ما وجود ندارد.

2) پشتیبانی از دو سیم کارت نانو سیمکارت و e سیم

  • پارت نامبر سنگاپور

1) پارت نامبر ZA یا سنگاپور، از رایج ترین گزینه های موجود در کشور ما می باشد.

2) امکان استفاده از دو سیم کارت فیزیکی

  • پارت نامبر چین

1) پارت نامبر CH یا چین، امکان برقراری تماس صوتی و گروهی را ندارد اما تماس ویدیویی برقرار می شود.

2) پس پارت نامبر چین دارای محدودیت های نرم افزاری است.

  • پارت نامبر ژاپن

1) پارت نامبر JA یا ژاپن، مطابق قوانین کشور ژاپن، مبنی بر غیر قانونی بودن عکس برداری بدون اجازه از افراد، امکان قطع کردن صدای شاتر هنگام عکس برداری را ندارد.

  • پارت نامبر امارات

1) در پارت نامبر امارات یا AB، طبق قوانین وضع شده، فیس تایم / Facetime به صورت پیش فرض روی دستگاه نصب نیست.