0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
صفر تا صد خرید دوربین مداربسته در ده مرحله | راهنما خرید بهتر

این راهنما با هدف کمک به شما در خرید دوربین مداربسته با توجه به نیاز های شما تهیه شده است. در این مقاله، با بررسی گام به گام فاکتور ها و امور لازم در فرایند خرید دوربین مداربسته، یک نقشه راه به صورت کلی به شما ارائه می دهیم. و برخی نکات مهم و ملاحظاتی که باید در نظر داشته باشید را بررسی می کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

گام اول: تعیین نیاز های خود

شما برای خرید دوربین مداربسته، قبل از انتخاب دوربین مداربسته با توجه به قیمت، باید نیاز های خود را شناسایی کنید. این امر شمال مواردی مانند اندازه و محل دوربین، نوع حسگر تصویر، کیفیت تصویر، زاویه دید، قابلیت های ویژه (مانند استاندارد IP، تشخیص حرکت، ذخیره سازی رویداد ها و غیره) و محدودیت های بودجه است.

گام دوم: مطالعه و به روز رسانی اطلاعات

قبل از خرید دوربین مداربسته، بهتر است با آخرین تکنولوژی ها و مدل های موجود، یا حتی مدل های پرفروش دوربین مداربسته موجود در بازار، آشنا شوید. مطالعه نقد و بررسی ها و مقایسه مشخصات فنی مختلف از جمله کیفیت تصویر، استاندارد ها و ویژگی های ویژه می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند.

گام سوم: انتخاب نوع دوربین

نوع دوربین مداربسته ممکن است با توجه به نیاز ها و محیط مدنظر تغییر کند. دوربین های بولت (Bullet) که به واسطه شکل گلوله ای خود به این نام معروف شده اند؛ مناسب برای محیط های خارجی هستند و اغلب دارای استاندارد آی پی بالا و مناسب برای این گونه نقاط طراحی شده اند. در نقطه مقابل، دوربین های دام (Dome) یا گنبدی شکل برای محیط های داخلی طراحی شده اند و اغلب دارای اندازه های کوچک تر هستند تا به راحتی به چشم نیایند و تشخیص متقابل مناسب داشته باشند. پس محیط مورد نظر شما در انتخاب دوربین مداربسته شما بسیار مهم است.

ptz-cctv

گام چهارم : انتخاب کیفیت تصویر و رزولوشن

کیفیت تصوی و رزولوشن دوربین مداربسته بسیار مهم است. برای استفاده بهینه، باید به تعیین دقت مورد نیاز برای تصویر توجه کرد. برای استفاده در محیط های با نور بالا و روز، نیاز به رزولوشن بالا و کیفیت تصویر ضبط شده است. در ضمن، بهتر است دوربین ها با استاندارد های HD انتخاب شوند.

گام پنجم: انتخاب نوع حسگر تصویر

نوع حسگر تصویر در دوربین مداربسته نقش مهمی در کیفیت و وضوح تصویر القا می کند. حسگر CMOS و CCD دو نوع اصلی از حسگر های تصویر هستند. حسگر CMOS از جمله مزایای استفاده از مصرف کمتر انرژی و قدرت پردازش بالاتر را دارد. حسگر CCD معمولا برای عملکرد در شرایط نور پایین مناسب است.

گام ششم: انتخاب نوع ذخیره سازی

ذخیره سازی تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها نیز مهم است. به طور کلی، دو روش محبوب برای ذخیره سازی دوربین های مداربسته وجود دارد: ذخیره سازی محلی و ذخیره سازی شبکه. در ذخیره سازی محلی، دیسک سخت یا HHD و رکوردر دوربین مداربسته به عنوان وسایل ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرند. در ذخیره سازی شبکه، تصاویر بر روی سرور های شبکه یا در ابر ذخیره سازی می شوند. هر یک از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند، بنابر این باید با توجه به نیاز های خود انتخاب کنید.

گام هفتم: مقایسه قیمت ها و انتخاب بودجه

قبل از خرید دوربین مداربسته، بهتر است قیمت ها را مقایسه کرده و بر اساس بودجه خود انتخاب کنید. قیمت دوربین مداربسته در بازار بسته به مدل های مختلفی که وجود دارد، متفاوت است. مطمئن شوید که قابلیت ها و مشخصات مورد نیاز خود را در نظر داشته باشید و تجهیزات با کیفیت و قابل اعتماد را انتخاب کنید.

گام هشتم: انتخاب یک برند صاحب نام دوربین مداربسته

مطمئنا برند های مطرح دوربین مداربسته و کالا های امنیتی به اندازه برند های صاحب نام تلفن همراه، به گوش ما آشنا نیستند و ما برای خرید دوربین مداربسته، نیاز شناختن برند های معتبر و با کیفیت تولید کننده دوربین مداربسته هستیم. از برند های نام آشنا دوربین مداربسته، می تواند به برند های هایک ویژن (Hikvision)، داهوآ (Dahua)، تی وی تی (TVT) و برایتون (Briton) اشاره کرد؛ برایتون، یکی از بهترین گزینه های داخلی دوربین مداربسته است. شرکت های داهوا، هایک ویژن و تی وی تی نیز از برند های خارجی و صاحب نام دوربین مداربسته هستند. برند تی وی تی، امروزه یکی از برند های معتبر با کیفیت دوربین مداربسته در کشور است؛ به طوری که کالا های خود را با مجموعه ای از امکانات و کیفیت بالا، در قالب قیمتی پایین تر نسبت به کالا های مشابه رقبا ارائه می دهد؛ این پکیج، برند تی وی تی را به یکی از پرطرفدار ترین برند های دوربین مداربسته در کشور تبدیل کرده است.

گام نهم: خرید و نصب دوربین مداربسته

بعد از انتخاب و خرید دوربین مداربسته، باید آن را در محیط مورد نظر خود نصب کنید. توصیه ما این است که نصب دوربین مداربسته را به یک نصاب و متخصص در امر نصب دوربین مداربسته بسپارید تا بتوانید از تمامی قابلیت ها و حداکثر کیفیت کالای مورد نظر خود بهره ببرید و نصب دوربین مداربسته به درستی صورت گیرد.

گام دهم: تنظیمات و راه اندازی

بعد از نصب دوربین مداربسته، لازم است تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید؛ که خود شامل راه اندازی دستگاه، راه اندازی ضبط و اتصال به شبکه است. بهتر است راهنمای کاربری دوربین مداربسته را به خوبی مطالعه کنید تا بتوانید از تمامی قابلیت های دوربین مداربسته خود استفاده کنید و کالا حداکثر بازدهی را برای شما داشته باشد.

پس از انجام تمامی این مراحل، شما یک دوربین مداربسته متناسب با تمامی نیازی های خود تهیه کرده اید و استفاده حداکثری از امکانات و قابلیت های آن خواهید داشت. با این حال شما در حین استفاده از دوربین مداربسته خود نیز می توانید آخرین آپدیت ها بر روی سیستم خود داشته باشید؛ در این امر، شما می توانید از کارشناسان و خدمات پشتیبانی شرکت مورد نظر خود کمک بگیرید.