0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
چگونه کیبورد مک بوک خود را فارسی کنیم؟

همه ساله افراد زیادی با خرید لپ تاپ یا تعویض لپ تاپ قدیمی خود، به دلایل مختلفی روی به خرید مک بوک اپل (Macbook) می آورند. یکی از این دلایل می تواند سیستم عامل مک بوک اپل باشد؛ لپ تاپ های اپل از سیستم عامل MacOS پشتیبانی می کنند که دارای محبوبیت خاصی میان کاربران و طرفداران تکنولوژی می باشد.

اما با این حال کاربران با تغییر سیستم عامل از ویندوز به MacOS، با چالش هایی رو به رو می شوند که یکی از این چالش ها، اضافه کردن زبان فارسی در مک بوک است. در ادامه به نحوه تغییر کیبورد انگلیسی به فارسی در مک بوک می پردازیم.

تغییر کیبورد از انگلیسی به فارسی

تغییر کیبورد از انگلیسی به فارسی و یا برعکس در مک بوک، فرایندی چند مرحله ای و بسیار آسان است که آن را به صورت مختصر و مفید خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم؛ همانطور که می دانید، زبان پیشفرض مک بوک شما، به مانند دستگاه های ویندوزی، زبان انگلیسی است و شما باید برای اضافه کردن زبان فارسی و یا هر زبان دیگری به دستگاه خود، وارد تنظیمات دستگاه خود شوید؛ این فرایند به صورت مرحله به مرحله به شکل زیر می باشد:

  1. وارد Setting مک بوک خود شده و پس از وارد شدن به بخش System Preferences روی گزینه Keyboard کلیک کنید.
  2. در بخش کیبورد، به راحتی با انتخاب تب Input Sources، در قسمت پایین و سمت چپ، روی + کلیک کنید.
  3. در این صفحه می توانید هر زبانی را که میخواهید جست و جو کرده و اضافه کنید؛ برای اضافه کردن زبان فارسی، Persian را سرچ کنید.
  4. پس از انتخاب زبان فارسی، چهار کیبورد برای شما نمایش داده می شود که حروف فارسی آن دارای کد اسکی متفاوتی هستند؛ این امر به بدین معنی بوده که برخی حروف فارسی دارای جایگاه متفاوتی بر روی صفحه کیبورد شما خواهد بود که شما می توانید طبق عادت خود، کیبورد مورد نظر خود را انتخاب کنید که البته کیبورد فارسی استاندارد، گزینه Persian-ISIR می باشد.
  5. بعد از انتخاب زبان مورد نظر خود، به راحتی می توانید با کلیک بر روی گزینه Add، آن زبان را به زبان های دستگاه خود اضافه کنید.

حالا زبان مورد نظر شما به مک بوک اضافه شده و شما برای استفاده از آن تنها باید از زبان انگلیسی به زبان مورد نظر سوئیچ کنید. برای سوئیچ کردن زبان ها شما دو راه دارید:

  1. در راه اول، شما به راحتی و بدون دخالت کیبورد می توانید با کلیک کردن بر روی پرچم آمریکا در گوشه بالا سمت راست، به راحتی روی Persian کلیک کرده و زبان سیستم را سوئیچ کنید.
  2.  در روش دوم شما می توانید به وسیله کیبورد، و کلید های میانبر، زبان مک بوک خود را سوئیچ کنید. البته اگر به تازگی مک بوک خود را راه اندازی کرده اید، نیاز به تنظیم مجدد کلید های میان بر دارید. این روش، بهترین روش برای افرادی که تایپ انجام می دهند می باشد و برای این کار:
  3. مشابه بخش اول آموزش، وارد تنظیمات بخش کیبورد شوید.
  4. در بخش کیبورد، بر روی تب Shortcut کلیک کنید.
  5. در لیست سمت چپ، روی گزینه Spotlight کلیک کرده و تیک گزینه Show Spotlight Search را بردارید؛ با این کار در واقع کلید میان بر مورد نظر را برای انتخاب سوئیچ کردن زبان خالی می کنیم.
  6. در همان منو سمت چپ، وارد بخش Input Sources شده و تیک گزینه Select the Previous Input Source را فعال نمایید و از تنظیمات خارج شوید؛ با این کار شما کلید میانبر دستوری Command + Space، بدون دخالت ماوس (Mouse) می تواند زبان مک بوک شما را سوئیچ کند.