0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
راهنمای خرید بهترین آیپد در سال ۲۰۲۰

لذا تصمیم گرفتم تا با بررسی و معرفی آیپد‌های موجود، شما را انواع مختلف آیپد، ویژگی‌های هر مدل و تفاوت‌های میان مدل‌های مختلف آیپد آشنا کنم.

کدام آیپد مناسب شما است؟ انتخاب‌های پیش رو بسیار گمراه‌کننده هستند اما به‌صورت خلاصه، در حال حاضر ۵ مدل آیپد تولید می‌شوند که در جدول زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید، هرکدام از این مدل‌ها نیز در دو نوع وای‌فای و سلولار عرضه می‌شوند. به‌صورت کلی، برای خرید هر مدل آیپد، ۲ انتخاب پیش روی کاربران است؛ مدل وای فای و مدل سلولار و همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، مدل وای فای از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند اما در مدل وای‌‌فای می‌توانید با استفاده از سیم‌کارت، از اینترنت همراه و قابلیت تماس بهره ببرید. البته توجه داشته باشید که برای خرید مدل سلولار نیاز به ریجیستر کردن آیپد خود در سامانه همتا و پرداخت هزینه رجیستری خواهید داشت.

در جدول زیر مشخصات فنی آیپدهای موجود را مشاهده می‌کنید:

فاکتورهای مهم در انتخاب آیپد

قیمت

خیلی از افراد تنها به دنبال آیپدی هستند که با بودجه‌شان همخوانی داشته باشد، بنابراین برای این افراد قیمت در اولویت قرار دارد. خبر خوب برای این دسته از کاربران آن است که بازه وسیعی از قیمت‌های مختلف برای خرید آیپد پیش روی آن‌ها قرار دارد. قیمت آیپد از ۳۲۹ دلار برای مدل آیپد ۱۰.۲ اینچی آغاز شده و تا ۱۶۴۹ دلار برای مدل ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو ادامه دارد. البته ذکر این نکته ضروری است که امکان خرید آیپد دست‌دوم نیز یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود.

در سپتامبر ۲۰۲۰، اپل با معرفی آیپد ۱۰.۲ اینچی، محصولی را به بازار ارائه کرد که باوجوداینکه ارزان‌ترین آپیدی است که می‌توانید تهیه کنید، اما محصول بسیار کارآمد و توانمندی می‌باشد؛ بنابراین این محصول یکی از گزینه‌های بسیار خوبی است که پیش روی دارید. این محصول با نام‌های آیپد ۱۰.۲ اینچی، آیپد ۲۰۲۰ و آیپد ۸ نیز شناخته می‌شود.

اما اگر قصد پرداخت مبلغ بیشتری دارید، می‌توانید به آیپد مینی ۲۰۱۹ نیز فکر کنید. این محصول صفحه‌نمایش کوچک‌تری داشته اما از دوربین بهتری برخوردار بوده و نمایشگر آن دارای پوشش ضد بازتاب است. گزینه بعدی آیپد ایر ۲۰۲۰ است که قیمت آن از ۵۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی آغاز می‌شود. این محصول دارای طراحی به‌روز و قابلیت کار با Magic Keyboard و قلم نسل دوم اپل است.

گزینه بعدی آیپد پرو است که با توجه به مشخصات فنی پیشرفته آیپد ایر ۲۰۲۰، توصیه می‌کنیم حتماً پیش از تصمیم‌گیری مطلب مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۰ و آیپد پرو ۲۰۲۰ را مطالعه کنید.

سایز نمایشگر

بسته به نوع استفاده شما از آیپد، سایز نمایشگر می‌تواند اولویت اول و یا آخر شما باشد. به‌عنوان‌مثال اگر قصد انجام طراحی دیجیتال با استفاده از آیپد را دارید، قطعاً سایز نمایشگر از اهمیت بالایی برای شما برخوردار خواهد بود.

در بخش ابعاد نمایشگر، ۵ سایز پیش روی شما خواهد بود:

۷.۹ اینچ برای آیپد مینی ۲۰۱۹

۱۰.۲ اینچ برای آیپد ۲۰۲۰

۱۰.۹ اینچ برای آیپد ایر ۲۰۲۰

۱۱ و ۱۲.۹ اینچ برای آیپد پرو ۲۰۲۰

با استفاده از تصویر بالا می‌توانید درک بهتری نسبت به ابعاد نمایشگر مدل‌های مختلف داشته باشید. نمایشگر بزرگ‌تر به معنای لذت بیشتر در زمان تماشای فیلم، ویدئو یا انجام بازی است و می‌تواند تجربه کاربری شما را به میزان بسیار زیادی بهبود بخشد؛ اما درنهایت باز به بحث اولویت خواهیم رسید که با توجه به نیاز‌های شما، بهترین انتخاب چه خواهد بود؟ بد نیست نگاهی به ابعاد دقیق مدل‌ها نیز داشته باشیم:

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۲۰: ۲۸۰.۶x۲۱۴.۹x۵.۹ میلی‌متر و وزن ۶۴۱ گرم

آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۰: ۲۴۷.۶x۱۷۸.۵x۵.۹ میلی‌متر و وزن ۴۷۱ گرم

آیپد ایر ۱۰.۹ اینچ: ۲۴۷.۶x۱۷۸.۵x۶.۱ میلی‌متر و وزن ۴۵۸ گرم

آیپد ۱۰.۲ اینچ: ۲۵۰.۶x۱۷۴.۱x۷.۵ میلی‌متر و وزن ۴۹۰ گرم

آیپد مینی ۷.۹ اینچ: ۲۰۳.۲x۱۳۴.۸x۶.۱ میلی‌متر و وزن ۳۰۰ گرم

همان‌طور که انتظار می‌رفت، آیپد مینی به دلیل سایز کوچک نمایشگر، دارای ابعاد کلی کوچک‌تر و وزن سبک‌تری بوده و مناسب‌ترین گزینه ازنظر ابعاد می‌باشد. ابعاد جمع‌وجور همچنین موجب شده تا این محصول را بتوانید حتی در جیب کت یا ژاکت خود قرار دهید و به‌آسانی دستگاه را حمل کنید.

آیپد، آیپد ایر و آیپد پرو ۱۱ اینچی نیز دارای ابعاد بسیار مناسبی هستند و برای حمل آن‌ها هیچ‌گونه مشکلی نخواهید داشت؛ زیرا می‌توانید آن‌ها را در داخل کیف، کوله‌پشتی و حتی روی دست حمل کنید. درنهایت نیز به آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی می‌رسیم که بزرگ‌ترین آیپد در خط تولید محصولات اپل می‌باشد. با وجود ابعاد بزرگ‌تر آن نسبت به باقی مدل‌ها، کماکان این محصول وزن بسیار معقولی برابر با ۶۴۱ گرم دارد که همین امر موجب شده تا حمل این محصول، آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد کار سختی نباشد. همچنین ضخامت این مدل با مدل ۱۱ اینچی آن یکسان و برابر با ۵.۹ میلی‌متر است که این میزان حتی از آیپد مینی نیز کمتر است.

عمر

مدل‌های قدیمی‌تر ایپد، در حال حاضر نیز عملکرد بسیار خوبی دارند و از سرعت مناسبی برخوردارند؛ اما توجه به این نکته ضروری است که مدل پایین‌تر، به معنای زودتر رسیدن به پایان عمر مفید است. تمامی مدل‌هایی که در این مطلب معرفی شده‌اند، در سال ۲۰۲۰ تولید شده و جدیدترین محصولات اپل می‌باشند. غیر از آیپد مینی که از سال ۲۰۱۹ مدل جدیدی برای آن ارائه نشده است و می‌توان انتظار داشت که امسال و یا سال آینده، نسل جدید آن معرفی شود.

آیپد‌ها معمولاً ۲ تا ۳ سال پس از تولید شروع به کند شدن می‌کنند و پس از ۴ یا ۵ سال، تفاوت چشمگیری در سرعت عملکرد آن‌ها به وجود خواهد آمد، بنابراین در زمان خرید آیپد دست‌دوم حتماً این نکته را مدنظر داشته باشید و با توجه به نوع استفاده خود، بهترین مدل را انتخاب کنید؛ زیرا ممکن است استفاده شما از آیپد تنها نمایش برخی موارد در فروشگاهتان باشد، بنابراین سرعت عمل برای شما اهمیتی نخواهد داشت و می‌توانید یک مدل پایین با نمایشگر مناسب را تهیه کنید.

اما یکی از مهم‌ترین نکات در این بخش آن است که سیستم‌عامل اختصاصی اپل برای آیپد‌هایش که با نام iPadOS شناخته می‌شود، تنها برای مدل‌های زیر در دسترس خواهد بود:

  • iPad Air (2014)
  • iPad Air (2019)
  • iPad Air (2020)
  • iPad mini (2015)
  • iPad mini (2019)
  • iPad (2017, 2018, 2019, 2020)
  • iPad Pro 9.7in (2016)
  • iPad Pro 10.5in (2017)
  • iPad Pro 11in (2018, 2020)
  • iPad Pro 12.9in (2015, 2017, 2018, 2020)

سرعت

به‌صورت کلی آیپد پرو از جدیدترین و سریع‌ترین پردازنده‌ها در میان تولیدات اپل برخوردارند؛ اما اپل در سپتامبر ۲۰۲۰ و در زمان معرفی آیپد ایر ۲۰۲۰ سنت‌شکنی کرده و از جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده ساخت خود، یعنی Apple A14 Bionic در این مدل استفاده کرد. درحالی‌که آیپد پرو از پردازشگر A12Z Bionic بهره می‌برد. در زیر مشاهده می‌کنید که انواع آیپد از چه پردازشگرهایی بهره می‌برند:

  • iPad 10.2in (2019): A12 Bionic
  • iPad mini (2019): A12 Bionic
  • iPad Air (2020): A14 Bionic
  • iPad Pro 11in (2020): A12Z Bionic
  • iPad Pro 12.9in (2020): A12Z Bionic

نکته قابل‌تأمل در این بخش آن است که پردازنده A14 پیش‌ازاین در هیچ‌یک از دستگاه‌های اپل استفاده نشده بود و برای نخستین بار در مراسم معرفی آیپد ایر از آن رونمایی شد. درحالی‌که پیش‌ازاین، پردازنده‌های به‌کاررفته در آیپد، نخستین بار در آیفون‌های این کمپانی استفاده شده بودند و بعدازآن به آیپد راه می‌یافتند.

یکی از فاکتورهای مهم در این بخش نوع پردازنده است که در چیپ به‌کاررفته در آیپد پرو از نوع ۴ هسته‌ای و در آیپد ایر از نوع ۸ هسته‌ای می‌باشد. همچنین پردازنده گرافیکی چیپ A14 نیز از مدل A12 قدرتمند‌تر است.

در مورد حافظه رم، آیپد، آیپد مینی و آیپد ایر هر سه دارای ۳ گیگابایت حافظه رم بوده و آیپد پرو ۲۰۲۰ دارای رم ۶ گیگابایتی می‌باشد.

عمر باتری

برای تمامی ۵ مدل آیپد موجود، اپل یک ادعا را در مورد عمر باتری مطرح می‌کند، تا ۱۰ ساعت وب‌گردی با استفاده از WiFi، تماشای ویدئو یا گوش دادن به موسیقی «یا» تا ۹ ساعت وب‌گردی با استفاده از شبکه اینترنت موبایل (در مدل‌های سلولار سیم‌کارت خور).

اما این یک حقیقت پذیرفته‌شده است که آیپد‌های بزرگ‌تر، باتری بزرگ‌تری داشته و با توجه به اینکه از نمایشگر بزرگ‌تری هم برخوردارند، اما عمر باتری طولانی‌تری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در ادامه مشخصات مربوط به باتری انواع آیپد‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • iPad Pro 12.9in (2020): 36.71 watt-hour
  • iPad Pro 11in (2020): 28.65 watt-hour
  • iPad Air (2020): 28.6 watt-hour
  • iPad 10.2in (2019): 32.4 watt-hour
  • iPad mini (2019): 19.1 watt-hour

آیپد ایر دارای باتری کوچک‌تری نسبت به نسل قبلی خود است و باتری به‌کاررفته در آن شباهت زیادی به آیپد پرو ۱۱ اینچ دارد. البته که با توجه به فاکتورهای دیگری همچون تعداد پیکسل‌های نمایشگر، نوع مصرف انرژی و استفاده ازچیپ جدید در آیپد ایر، احتمالاً در عمل عمر باتری بیشتری را نسبت به آیپد پرو ۱۱ اینچ به شما ارائه دهد.

نکاتی که در بالا گفته شد، مباحثی هستند که به انتخاب بهترین مدل با توجه به نیاز شما کمک می‌کنند، در ادامه اما نگاه دقیق‌تری به مدل‌های آیپد‌ها خواهیم داشت و مزایا و معایب هر مدل را به‌دقت بررسی خواهیم کرد.

آیپد مینی ۲۰۱۹

  • قیمت مدل ۶۴ گیگابایت: ۳۹۹ دلار
  • قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایت: ۵۴۹ دلار
  • قیمت مدل ۶۴ گیگابایت سلولار: ۵۲۹ دلار
  • قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایت سلولار: ۶۷۹ دلار

این مدل در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و در دو ظرفیت ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت و سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری به بازار عرضه می‌شود. چیپ به‌کاررفته در این مدل از نوع A12 Bionic بوده که دارای قدرت پردازشی بسیار خوبی می‌باشد و در کنار آن از کمک پردازنده حرکتی M12 بهره گرفته شده است. نمایشگر این محصول از نوع رتینا بوده و دارای دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی می‌باشد. نکته قابل‌توجه در مورد این مدل آن است که مدل وای فای دارای حافظه رم ۳ گیگابایتی و مدل سلولار دارای ۴ گیگابایت حافظه رم می‌باشد.

نکات مثبت: ابعاد کامپکت و قابلیت حمل بسیار آسان، قیمت مناسب و حافظه داخلی مناسب برای مدل پایه (۶۴ گیگابایت که برای بسیار افراد کافی است)، پشتیبانی از نسل اول قلم اپل

نکات منفی: نمایشگر کوچک نسبت به مدل‌ها دیگر

ایده‌آل برای: کسانی که ابعاد جمع‌وجور اولویت اولشان است، گیم، عکاسی با تبلت، علاقه‌مندان به کتاب‌های الکترونیک

آیا زمان مناسبی برای خرید آن است؟ با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۰ در این سری از آیپد‌ها مدل جدیدی معرفی نشد، لذا انتظار می‌رود آیپد مینی جدید در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود.

آیپد ۱۰.۲ اینچی ۲۰۲۰

  • قیمت مدل ۳۲ گیگابایت: ۳۲۹ دلار
  • قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایت: ۴۲۹ دلار
  • قیمت مدل ۳۲ گیگابایت سلولار: ۴۵۹ دلار
  • قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایت سلولار: ۵۵۹ دلار

این مدل ارزان‌ترین آیپدی است که می‌توانید در سال ۲۰۲۰ تهیه کنید. جدیدترین نسل آیپد که در سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شد دارای ویژگی‌های قابل‌توجه بسیاری است که آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید آیپد تبدیل کرده است. نسل قبلی این محصول دارای سایز نمایشگر ۹.۷ اینچ بود که در مدل جدید به ۱۰.۲ اینچ افزایش پیدا کرد. در نسل جدید همچنین از چیپ A12 استفاده شده که نسبت به چیپ A10 به‌کاررفته در نسل قبل دارای سرعت عمل بسیار بیشتری است. این چیپ جدید همچنین آیپد را به پردازنده Neural Engine نیز مجهز کرده که در بخش پردازش تصویر و همچنین AR توانایی‌های این محصول را بسیار بهبود بخشیده است. آیپد ۱۰.۲ دارای سایز نمایشگر بسیار مناسبی برای گیم است و از نسبت قیمت به امکانات بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.

نکات مثبت: طراحی زیبا، نازک و وزن سبک، قیمت بسیار مناسب، پردازنده قدرتمند A12 (که تقریباً تمامی اپلیکیشن‌های موجود روی اپ‌استور را با کیفیت بالا اجرا می‌کند) و پشتیبانی از قلم نسل اول اپل

نکات منفی: احساس ارزان بودن به دلیل عدم استفاده از لمینت نمایشگر، حداکثر حافظه قابل انتخاب ۱۲۸ گیگابایت، عدم پشتیبانی نمایشگر از فناوری True Tone اپل، دوربین سلفی ۱.۲ مگاپیکسلی

ایده‌آل برای: کسانی که به دنبال یک آیپد با نمایشگر بزرگ و همچنین قیمت مناسب و قابلیت پشتیبانی از قلم اپل هستند.

آیا زمان مناسبی برای خرید آن است؟ بله

آیپد ایر ۲۰۲۰

  • قیمت مدل ۶۴ گیگابایت: ۵۹۹ دلار
  • قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایت: ۷۴۹ دلار
  • قیمت مدل ۶۴ گیگابایت سلولار: ۷۲۹ دلار
  • قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایت سلولار: ۸۷۹ دلار

آیپد ایر یک محصول توانمند و کارآمد با طراحی بروز است. در این مدل حسگر تشخیص اثرانگشت یا همان Touch ID به بخش بالای دستگاه و دکمه هوم منتقل شده و از آخرین چیپست ساخت اپل با نام A14 Bionic در آن استفاده شده که قدرت پردازشی بسیار بالایی را برای آن به ارمغان آورده است.

نکات مثبت: طراحی بروز و جدید، نمایشگر بزرگ با طراحی همانند آیپد پرو، قدرت پردازشی بسیار بالا با وجود قیمت کمتر نسبت به مدل‌های پرچم‌دار، پشتیبانی از قلم نسل دوم اپل و کیبورد Magic Keyboard، رنگ‌های متنوع

نکات منفی: قیمت بسیار گران‌تر نسبت به آیپد ۱۰.۲ اینچ

ایده‌آل برای: گیمرها، کسانی که به پردازش‌های سنگین نیاز دارند، استفاده‌کنندگان حرفه‌ای (برای کسب‌وکار، خلاقیت و طراحی)، کسانی که به دنبال قدرت و کیفیت بالا با قیمتی کمتر از آیپد پرو هستند

آیا زمان مناسبی برای خرید آن است؟ بله

آیپد پرو ۱۱ اینچ

  • قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایت: ۷۹۹ دلار
  • قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایت: ۸۹۹ دلار
  • قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایت: ۱۰۹۹ دلار
  • قیمت مدل ۱ ترابایت: ۱۲۹۹ دلار

  • قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایت سلولار: ۹۴۹ دلار
  • قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایت سلولار: ۱۰۴۹ دلار
  • قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایت سلولار: ۱۲۴۹ دلار
  • قیمت مدل ۱ ترابایت سلولار: ۱۴۴۹ دلار

آخرین نسل از ایپد پرو در ماه مارس سال ۲۰۲۰ معرفی شدند. این محصول از همان طراحی انقلابی‌ای بهره می‌برد که در سال ۲۰۱۸ برای آیپد پرو استفاده شد و در آن دکمه هوم از آیپد پرو حذف شد و به‌جای آن از فناوری تشخیص چهره یا همان Face ID استفاده شد. در سال ۲۰۲۰ اما یک تغییر بزرگ دیگر در آیپد پرو صورت گرفت و آن استفاده از یک دوربین با ۲ لنز بود که برای نخستین بار بود که یک آیپد از دوربین دوگانه برخوردار می‌شد.

پردازشگر به‌کاررفته در این مدل از نوع اپل A12Z است و در کنار دوربین دوگانه، از یک حسگر LiDAR نیز بهره گرفته شده است. این حسگر برای بهبود کیفیت تکنولوژی AR یا واقعیت افزوده در آیپد پرو قرارگرفته است.

نکات مثبت: طراحی نازک و سبک‌وزن، نمایشگر بزرگ با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز، برخورداری از FaceID، پردازنده قدرتمند و حافظه رم بالا

نکات منفی: قیمت گران، استفاده از پردازشگر جدیدتر در آیپد ایر ۲۰۲۰

ایده‌آل برای: تماشای فیلم، کارهای گرافیکی و طراحی دیجیتال، استفاده عکاسان و فیلم‌برداران

آیا زمان مناسبی برای خرید آن است؟ بله

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ

  • قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایت: ۹۹۹ دلار
  • قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایت: ۱۰۹۹ دلار
  • قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایت: ۱۲۹۹ دلار
  • قیمت مدل ۱ ترابایت: ۱۴۹۹ دلار

  • قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایت سلولار: ۱۱۴۹ دلار
  • قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایت سلولار: ۱۲۴۹ دلار
  • قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایت سلولار: ۱۴۴۹ دلار
  • قیمت مدل ۱ ترابایت سلولار: ۱۶۴۹ دلار

مدل ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۰ نیز هم‌زمان با مدل ۱۱ اینچی در ماه مارس ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد و ازلحاظ مشخصاتی فنی، با مدل کوچک‌تر برابر می‌باشد. این محصول دارای بزرگ‌ترین نمایشگری است که تاکنون اپل برای آیپد‌های خود در نظر گرفته است. نکته قابل‌توجه در مورد این محصول آن است که توانایی حمل کمتری نسبت به باقی مدل‌ها دارد، اما بااین‌حال دارای وزن مناسب و ضخامتی برابر با مدل ۱۱ اینچی است.

نکات مثبت: نمایشگر بزرگ و باکیفیت، قدرت پردازشی بسیار بالا، FaceID

نکات منفی: کمتر پرتابل بودن، قیمت بسیار بالا

ایده‌آل برای: طراحان دیجیتال، گرافیست‌ها، گیمرها و تولیدکنندگان محتوای تصویری

آیا زمان مناسبی برای خرید آن است؟ بله زیرا به‌احتمال‌زیاد تا پاییز ۲۰۲۱ خبری از نسل جدید آن نخواهد بود

جمع‌بندی

آیپد ۱۰.۲ اینچی مدل ۲۰۲۰، یک انتخاب خوب برای کسانی است که به‌تازگی قصد ورود به دنیای تبلت‌های اپل را داشته و استفاده سبکی از آیپد دارند. این مدل به‌تازگی معرفی شده و دارای پردازنده خوب و امکانات مناسبی برای استفاده این افراد می‌باشد. علاوه بر این، آیپد ایر ۲۰۲۰ نیز گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که مایل به هزینه کرد بیشتر برای خرید آیپد هستند. طراحی بروز این محصول و پردازشگر قدرتمند جدید آن، این مدل را به انتخابی جذاب برای کاربران تبدیل کرده است. همچنین طراحی بدون دکمه و حسگر تشخیص اثرانگشت قرارگرفته در دکمه بالایی این محصول، از دیگر قابلیت‌های مهم آن می‌باشند.

اما اگر وجود دکمه هوم برای شما اهمیت داشته و یا به دنبال محصولی با ابعاد جمع‌وجور و کامپکت هستید، احتمالاً گزینه مناسب شما آیپد مینی ۲۰۱۹ باشد. قیمت این محصول ۷۰ دلار بیشتر از آیپد ۱۰.۲ اینچی و ۱۸۰ دلار کمتر از آیپد ایر جدید می‌باشد. این مدل تجربه کاربری خوبی را در اختیار شما قرار داده و از کیفیت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.

اما برای آن دسته از کاربران که استفاده حرفه‌ای‌تری از آیپد داشته و نیاز به یک نمایشگر سریع و باکیفیت، در کنار قدرت پردازشی بالا دارند، گزینه‌ای به‌جز آیپد پیرو پیش روی آن‌ها نخواهد بود. این مدل، بخصوص در سایز ۱۲.۹ اینچی، ابزاری کارآمد برای طراحی دیجیتال و انجام کارهای گرافیکی می‌باشد.