0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
چگونه ایرپاد را به مک بوک یا اندروید متصل کنیم؟

آموزش اتصال ایرپاد به مک

اگر از ایرپاد نسل ۲ استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که نسخه‌ی مک‌او‌اس مک بوک شما، Mojave 10.14.4 یا جدیدتر باشد. ایرپاد پرو برای اتصال، به نسخه‌ی مک‌او‌اس Catalina 10.15.1 یا بالاتر نیاز دارد.

اگر ایرپاد خود را با آیفون‌تان راه‌اندازی کنید و مک‌تان با همان اپل آی‌دی به آی‌کلود وارد شود، به احتمال زیاد ایرپادتان برای استفاده با مک آماده باشد. ایرپاد را درون گوش‌های خود قرار داده و بر روی منوی بلوتوث یا کنترل صدا در مک خود کلیلک کنید. سپس از فهرست، ایرپاد خود را انتخاب کنید.

اگر ایرپادتان را در منوی بلوتوث یا کنترل صدا نمی‌بینید، ایرپاد خود را با مک بوک‌تان جفت کنید:

۱. در مک خود، از منوی اپل، System Preferences را انتخاب کرده، سپس بر روی Bluetooth کلیک کنید.

۲. مطمئن شوید که بلوتوث دستگاه روشن است.

۳. هردو ایرپاد را در قاب شارژ قرار داده و سرپوش قاب را باز کنید.

۴. دکمه‌ی راه‌اندازی در پشت قاب شارژ را فشار داده و تا وقتی که چراغ وضعیت به رنگ سفید چشمک نزده است، آن را نگه دارید.

۵. ایرپاد خود را در فهرست دستگاه‌ها در مک انتخاب کرده، سپس بر روی Connect کلیک کنید.

اگر صدا هم‌چنان از بلندگوهای مک‌تان پخش می‌شود، از نوار منو بر روی منوی بلوتوث یا کنترل صدا کلیک کرده و مطمئن شوید که ایرپادتان به عنوان دستگاه خروجی انتخاب شده باشد.

اتصال ایرپاد به اندروید

می‌توانید از ایرپادتان به عنوان هدست بلوتوثی به همراه دستگاه‌های غیر اپلی سامسونگ، شیائومی، هواوی و … استفاده کنید. در این صورت، نمی‌توانید از سیری استفاده کنید، اما می‌توانید صحبت کرده و بشنوید. برای راه‌اندازی ایرپادتان با یک دستگاه اندرویدی یا سایر دستگاه‌های غیر اپلی، این مراحل را دنبال کنید:

۱. در دستگاه غیر اپلی‌ خود، به بخش تنظیمات بلوتوث رفته و مطمئن شوید که بلوتوث دستگاه روشن است. اگر دستگاه شما اندرویدی است، به ترتیب به Settings > Connections > Bluetooth بروید.

۲. در حالی که ایرپادتان درون قاب شارژ است، سرپوش قاب را باز کنید.

۳. دکمه‌ی راه‌اندازی در پشت قاب شارژ را فشار داده و تا وقتی که چراغ وضعیت به رنگ سفید چشمک نزده، آن را نگه دارید.

۴. هروقت ایرپادتان در فهرست دستگاه‌های بلوتوثی پدیدار شد، آن را انتخاب کنید.

جابجایی بین دستگاه‌ها به صورت خودکار

ایرپاد نسل ۲ یا ایرپاد پرو می‌تواند به صورت خودکار بین کامپیوترهای مک با مک‌او‌اس Big Sur، آیفون با آی‌اواس ۱۴ و آیپد با آیپداواس ۱۴ یا بالاتر جابجا شود. برای این امر، دستگاه‌های شما باید با استفاده از تایید دومحله‌ای و با اپل آی‌دی یکسان وارد شوند؛ مثلا وقتی در حال گوش‌دادن به موسیقی با مک بوک هستید، می‌توانید از طریق آیفون خود به تماس‌ها پاسخ دهید. در این حالت، ایرپادتان به صورت خودکار از پخش موسیقی روی مک‌ به تماس تلفنی بر روی آیفون جابجا خواهد شد.

در برخی مواقع، اعلانی را در ارتباط با ایرپاد خود بر روی صفحه نمایش مک‌تان خواهید دید. اگر اشاره‌گر موس را روی اعلان نگه دارید، یک دکمه‌ی اتصال ظاهر خواهد شد. برای تایید این که می‌خواهید ایرپادتان به مک جابجا شود یا روی مک باقی بماند، بر روی این دکمه کلیک کنید.

اگر می‌خواهید جابجایی خودکار را برای مک خود خاموش کنید، در حالی که ایرپاد درون گوش‌هایتان است، Bluetooth preferences را در مک خود باز کنید. در فهرست دستگاه‌ها بر روی دکمه‌ی Options در کنار اسم ایرپادتان کلیک کنید. بر روی Connect to This Mac کلیک کرده و سپس When Last Connected to This Mac را انتخاب کنید. برای روشن‌کردن دوباره‌ی این ویژگی، Automatically را انتخاب کنید.

اگر در یک مکالمه هستید، مثل تماس تلفنی، تماس تصویری با فیس تایم یا کنفرانس تصویری، صدا نباید به صورت خودکار از یک دستگاه به دستگاه دیگر جابجا شود.