0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

روتر اکسس پوینت سیمکارتی میکروتیک چیست؟ بررسی کامل و معرفی برترین مدل‌ها

 روتر سیم کارتی میکروتیک چیست؟

روترهای سیم کارتی میکروتیک دسته ای از روتر میکروتیک هستند که مجهز به یک مودم سلولی داخلی هستند که از فناوری 2G، 3G یا 4G (LTE) پشتیبانی می کنند. با وصل شدن به این روترها می توانید با استفاده از تلفن همراه یا هر دستگاه بی سیم دیگری به شبکه LTE دسترسی پیدا کنید. این روترها معمولا دارای پورت LAN نیز هستند که دستگاه های سیمی را پشتیبانی می کند.

 

معرفی روترهای سیم کارتی و تفاوت آن‌ها با روترهای معمولی

همانطور که پیشتر بیان شد، روترهای سیم کارتی مجهز به ماژول شبکه سلولی هستند و می توانند در بستر شبکه سلولی ارتباط برقرار کنند. این در حالی است که سایر روترها از طریق سایر ورودی ها به شبکه متصل می شوند.

 

بررسی روتر اکسس پوینت‌های سیم کارتی برتر میکروتیک

میکروتیک عرضه کننده محصولات متنوعی از روترهای اکسس پوینت سیمکارتی است. در اینجا به چند مدل محبوب و باکیفیت اشاره می کنیم:

-          مدل LtAP mini LTE kit

-          مدل wAP ac LTE kit

-          مدل LHGG LTE6 kit

-          مدل wAP R

-          مدل CME Gateway

-          مدل LtAP mini

-          مدل KNOT

-          مدل hAP ax lite LTE6

-          مدل wAP LTE kit

در ادامه به ویژگی های برتر روترهای سیمکارتی میکروتیک می پردازیم.

 

معرفی و بررسی ویژگی‌های کلیدی روترهای برتر

روتر سیم کارت خور

روتر اکسس پوینت سیمکارتی میکروتیک به گونه ای طراحی شده است که نیازهای کاربران را به خوبی پاسخ می دهد. برخی از ویژگی های کلیدی روترهای سیمکارتی برتر میکروتیک عبارتند از:

می توان آن ها را در خارج از فضای بسته مثلا روی دکل یا هر ساختاری که به اندازه کافی بلند باشد نصب کرد.

مجهز به پورت اترنت و مودم با کیفیت هستند و با سرعت خوبی به شبکه وصل می شوند.

مودم آنها از باندهای مختلف و متعدد پشتیبانی می کند.

 

مزایا و معایب هر مدل

به طور کلی روتر اکسس پوینت سیمکارتی میکروتیک برای افرادی که نیاز به ارتباط با شبکه LTE از طریق روتر دارند، گزینه مناسبی محسوب می شود. در عین حال ذکر چند نکته در اینجا ضروری به نظر می رسد:

اگر به چیزی بیش از آنچه ISP ارائه می دهد نیاز دارید، روتر سیمکارتی میکروتیک به کار شما نخواهد آمد.

ممکن است UI مربوط به روترهای میکروتیک عالی نباشند. اگر چه نیازی ندارید هر بار به آن مراجعه کنید و این موضوع مساله ساز نخواهد بود.

 

نکات کلیدی در انتخاب روتر اکسس پوینت سیم کارتی

تا اینجا با روتر اکسس پوینت سیمکارتی میکروتیک که جزو تجهیزات میکروتیک هستند، به طور مختصر آشنا شدیم و چند مدل محبوب و کاربردی را معرفی کردیم. در ادامه قصد داریم مهمترین معیارها برای انتخاب روتر سیمکارت خور را بیان کنیم.

 

معیارهای مهم برای انتخاب روتر سیم کارت خور

چند معیار مهم برای انتخاب روتر سیمکارتی قابل بررسی است:

نیازمندی: آیا روتر سیمکارتی که در نظر گرفته اید از تکنولوژی ها و باندهای فرکانسی شبکه سلولی مورد نظرتان پشتیبانی می کند؟

سرعت انتقال داده: به حداکثر سرعت انتقال داده روتر دقت کنید. اگر به اینترنت پرسرعت نیاز دارید که از استانداردی مثل 5G پشتیبانی کند، به دنبال روتر سیمکارتی مناسب باشید.

تعداد اسلات سیمکارت: مشخص کنید که از چه تعداد سیمکارت قرار است استفاده کنید. بعضی از روترهای سیمکارتی از چند سیمکارت پشتیبانی می کنند. بنابراین دقت کنید که روتر مورد نظرتان به تعداد کافی اسلات سیمکارت در اختیارتان قرار دهد.

خانه یا مسافرت: اگر روتر را برای استفاده در خانه می خرید، می توانید مدل های بزرگتر با آنتن های خارجی را در نظر داشته باشید. در نقطه مقابل برای مسافرت باید روترهای جمع و جورتر را انتخاب کنید.

تنوع پورت ها: دقت کنید که روتر اکسس پوینت سیمکارتی میکروتیک که انتخاب می کنید دارای پورت های مورد نیازتان مثل پورت اترنت و USB باشد.

 

مواردی که قبل از خرید باید در نظر گرفت

موضوعاتی که در بخش قبل گفته شد، همگی از مواردی محسوب می شوند که هنگام خرید روتر باید در نظر داشت. در عین حال به طور خاص توصیه می شود پیش از انتخاب روتر سیمکارتی به این موارد توجه ویژه داشته باشید:

قابلیت های امنیتی: بررسی کنید که آیا روتر مورد نظرتان قابلیت هایی مثل پشتیبانی از VPN، فایروال و رمزنگاری را دارد یا خیر.

پنل مدیریتی: بعضی از روترها اپلیکیشن های کاربردی و ساده ای برای پیکربندی ارائه می دهند. بعضی دیگر از آنها امکان پیکربندی از طریق شبکه یا سرویس ابری را فراهم می کنند. در هنگام انتخاب روتر اکسس پوینت سیمکارتی میکروتیک به این موضوع توجه داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین روتر سیم کارتی میکروتیک

بهترین روتر سیم کارتی میکروتیک

بهترین روتر سیمکارتی برای شما به نیازهای شما بستگی دارد. بنابراین قبل از خرید روتر، نیازهای خاص خود را به دقت ارزیابی کنید. در عین حال در ادامه چند نکته برای روشن تر شدن موضوع ارائه می دهیم.

 

چگونه مناسب‌ترین روتر را برای نیاز خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب مناسب ترین روتر، به این موارد توجه داشته باشید:

شهرت برند: از برندهای محبوب برای خرید روتر سیمکارتی انتخاب کنید. معمولا برندهای معروف تر مثل میکروتیک پشتیبانی بهتری از مشتری دارند و به روزرسانی های فریمور را هم منتشر می کنند.

بازخورد کاربران: بازخورد سایر مشتریان می تواند اطلاعات خوبی به شما در مورد کیفیت، قابلیت اعتماد و ویژگی های خاص روتر به شما بدهد.

 به روزرسانی های آتی: اگر قصد دارید برای سال های متمادی از روتر خود استفاده کنید، بررسی کنید که آیا امکان به روز رسانی روتر و سازگاری آن با استانداردهای آینده شبکه وجود دارد یا خیر.

 

بررسی بر اساس بودجه و نیاز شبکه

روتر اکسس پوینت سیمکارتی میکروتیک قیمت های بسیار متنوعی دارد. با لحاظ بودجه ای که برای خرید روتر در نظر گرفته اید، مدل های مختلف را بررسی کنید تا بهترین انتخاب متناسب با نیازمندی هایتان داشته باشید. همچنین نیازمندی شبکه ای خود را به خوبی بررسی و لیست کنید تا روتری با ویژگی های فراتر از نیازمندی های خود یا کمتر از آن خریداری نکنید.

 

 جمع بندی

ما در این مقاله معرفی مختصری داشتیم از روترهای اکسس پوینت سیمکارتی و به طور خاص چند مدل محبوب و کاربردی از روترهای برند میکروتیک را معرفی کردیم. همچنین در ادامه معیارهایی برای انتخاب و خرید روتر مناسب ارائه دادیم. توجه به این نکته ضروری است که بهترین روتر برای شما مدلی است که متناسب با نیازمندی های شما باشد. امیدواریم با ارائه این مطلب توانسته باشیم در انتخاب روتر سیمکارتی مناسب به شما کمک کرده باشیم.